Resultmakers Reclameburea Rotterdam Marketing

Big data het grote toverwoord in brand marketing

succesvolle advertentie-campagnes bestaan tegenwoordig uit drie componenten; een creatieve opmaak, een goed doordacht media-plan en ‘big data’. Om het maximale uit ‘Big data’ te halen is het belangrijk dat marketeers de kans krijgen de samenwerking tussen verschillende teams te stimuleren.

‘Big data’ verwijst naar meerdere datasets die te groot zijn om met een regulier databasemanagementsysteem te onderhouden. Big data kan gegevens bevatten die door apparatuur wordt opgeslagen maar ook foto’s, video’s of andere bestanden en informatie die een gebruiker zelf aanmaakt of opslaat. Toegang tot al die kennis geeft marketeers een schat aan informatie. Dankzij ‘Big data’ kunnen marketeers de juiste persoon op het juiste moment bereiken. Dat zal de slagingskans van de campagne doen vergroot.

Marketeers die vroeg in de planning samen kunnen werken met digitale- en media teams, kunnen beter identificeren op welke manier data relevanter en creatiever gebruikt kan worden om de campagne te doen slagen. Vandaar dat innovatieve merken hun marketing-, digitale-, media- en externe consultants regelmatig samenbrengt om hun doelstellingen en ideeën te bespreken om zo de juiste strategie te definiëren.
Bij ResultMakers kijken we nadrukkelijk naar wat succesvolle merken doen. Daar leren wij van en dat geeft ons een basis om op voort te bouwen. Wij laten graag aan u zien hoe dat ons doet slagen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *