Resultmakers Sociale Media Politiek

De kracht van sociale media

Wie nog twijfelt aan de kracht van de sociale media, moet zich eens verdiepen in de aanpak die de verschillende politieke partijen hanteren in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen. Ze adverteren nog steeds maar grijpen in toenemende mate naar Twitter, Facebook en zelfs Linkedin.
Dat de gevestigde partijen onder druk staan is niet zo vreemd: handig en veelvuldig gebruik van sociale media maakt dat zelfs de kleinere partijen, of partijen met minder budget, zich in de politieke arena kunnen begeven. Een kort Twitter bericht of eenvoudige actie op Facebook is effectiever dan een dure televisie campagne of grootschalige bijeenkomst. Kijk maar naar Geert Wilders en zijn PVV.

Dat sociale media campagnes goedkoop en effectief zijn neemt echter niet weg dat ze weloverwogen en zorgvuldig moeten worden gedaan. Er moet een plan achter zitten en, indien nodig, maatregelen getroffen zijn om ze op te volgen. Politici praten veel, maar doen dat nooit zonder reden!
Daarom is het belangrijk om het beheer van sociale media aan specialisten over te laten. Die weten precies hoe ze maximaal kunnen scoren door op de juiste momenten te communiceren.

Neem eens contact op met ResultMakers om te zien hoe ook uw organisatie baat kan hebben bij sociale media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *