Resultmakers Formule Racen Sociale Media

De sociale media aanpak van Max Verstappen

Afgelopen weekend is het Formule 1 seizoen weer begonnen. Zowel Nederland als België deden mee: Max Verstappen rijdt voor Red Bull terwijl Stoffel Vandoorne voor Mclaren meedeed. Verstappen is hot dit jaar maar hij heeft ook sterke ideeën over de sociale media.
Max Verstappen is duidelijk over zijn rol en taak bij Red Bull Racing. Dat is vooral racen. Het is daarom zijn zus die verantwoordelijk is voor de sociale media aanpak van Max Verstappen. Dat maakt het wel wat persoonlijker maar Verstappen is duidelijk: hij wil niet alles delen. Max Verstappen is, in dat opzicht, een tegenpool van Lewis Hamilton. Die deelt bijna alles via de sociale media. Sebastian Vettel, de Ferrari coureur die de eerste race van het seizoen in Melbourne won, deelt echter niets. Sociale media is aan hem niet besteedt.

Sociale media spelen een belangrijke rol bij de Grand Prix races van deze tijd. Dat zal in de toekomst alleen maar toenemen nu de organisatie niet langer eigendom is van de Brit Bernie Ecklestone. Sinds dit seizoen zijn de rechten in handen van de Amerikaanse multi-media firma Liberty. Dankzij Ecklestone is de Formule 1 een gigantisch marketing succes. Om meer te verdienen zal Liberty Media zich nadrukkelijker op het pad van de sociale media willen gaan begeven.
Wanneer zij, of jij, willen weten hoe dat kan, dan kun je het beste even contact met ResultMakers opnemen. Wij zullen haarfijn toelichten hoe de sociale media aanpak van Max Verstappen of, bijvoorbeeld, Lewis Hamilton in elkaar steekt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *