Reclamebureau Reclame Rotterdam Webdesign Rotterdam

Goede resultaten met websites in een vreemde taal

Wanneer u klanten uit verschillende landen wilt informeren, dan doet u er verstandig aan om voor elke taal een aparte URL aan te maken. Zoekmachines zijn slim, maar hebben zo hun beperkingen.

Zoekmachines kijken puur naar de inhoud van een pagina en niet naar de techniek die er achter zit. Wanneer u bezoekers uit meerdere landen in hun eigen taal wilt informeren, dan doet u er verstandig aan om voor elke taal een aparte pagina aan te maken. Zoekmachines pikken die beter op dan wanneer de website zou beschikken over een eigen vertaaltechniek.

Om de pagina’s in de afzonderlijke talen herkenbaar te maken voor de zoekmachine, kunt u zogenaamde ‘tags’ toevoegen. Dit zijn notities op basis waarvan de zoekmachine weet in welke taalgroep de pagina moet worden toegevoegd.
Een website in een andere taal is prettig voor de potentiële klant; het is ook extra werk om te onderhouden. Zo is het belangrijk dat u de valuta en meetsystemen respecteert en dat telefoonnummers correct worden weergegeven. Om daar zeker van te zijn is het verstandig de tekst door een professionele vertaler te laten vertalen. Dat kost wat meer wat biedt u wel kwaliteit.

Bij ResultMakers werken we samen met professionals van over de hele wereld. Kijkt u verder dan de grens alleen? Praat dan met ResultMakers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *