Resultmakers Pinterest

Pinterest – Een verhaal vertellen op basis van plaatjes

U kent het vast wel: een collage samenstellen met plaatjes van geschenken die u wilt hebben voor sinterklaas, kerst uw verjaardag of, bijvoorbeeld, huwelijk. Pinterest doet dat digitaal. Ondernemers die hier op inspelen profiteren zo rijkelijk.
Gebruikers van Pinterest verzamelen afbeeldingen in hun interessemappen en elk plaatje linkt naar een een website. Zij vinden de afbeeldingen dankzij de zoekmachines en categorieën binnen Pinterest.

De meeste gebruikers van Pinterest gebruiken het platform om te zoeken, in plaats van iets te communiceren. Ondernemers die dus hun producten laten opnemen in de categorieën, genereren zo extra verkeer naar hun website of blog.
Op basis van internationaal onderzoek blijkt dat gebruikers van Pinterest sneller geneigd zijn iets nieuws te proberen. De grootste groep gebruikers zijn vooral vrouwen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. Is dit uw doelgroep dan is het zeker de moeite om een aanwezigheid op Pinterest te overwegen.

Om te slagen op Pinterest is het belangrijk dat u uw mooie foto’s voorziet van een krachtige omschrijving en een slimme link. Dat vergt dus kennis van zaken.

Heeft u goede foto’s maar weet u niet hoe u uw rendement moet maximaliseren? Neem eens contact op met ResultMakers. Dan haalt u zeker resultaat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *