Resultmakers Wielrenners Sociale Media

Ronde van Vlaanderen

De 100ste editie van de Ronde van Vlaanderen van afgelopen weekend behoort tot de 5 best bekeken edities ooit. De belangrijkste reden daarvoor? Het uitvoerige gebruik van het internet en de sociale media.
Werkelijk elke renner, team-manager en andere persoonlijkheid zijn tegenwoordig meer te vinden op sociale media zoals, bijvoorbeeld, twitter dan in een tijdschrift of krant. De Belgische renner Jens Keukeleire meldde zich zelfs af via twitter.
Tijdens de koers lag de focus bij de renners vooral op het fietsen. In de volgwagens werd echter volop getwitterd. Het moment gaat komen dat zelfs de wielrenners de sociale media aangrijpen om live-verslag te doen van hun verrichtingen.

Sociale media zijn een absoluut fenomeen. Met name sporters en tv-persoonlijkheden hebben het zich eigen gemaakt. Ook ondernemingen kunnen echter ruimschoots profiteren van de kracht en snelheid van deze media. Onderschat daarbij ook de platformen zoals Facebook, Pinterest, Instagram of Linkedin niet. De meeste van deze media kunnen eenvoudig vanaf een mobiel worden voorzien van content. Dat maakt dat ze altijd en overal kunnen worden bijgewerkt.
De renners in de Ronde van Vlaanderen deden dat in de aanloop naar de race, hun volgers deden dat tijdens de koers.

Wilt u weten wat sociale media voor u kunnen betekenen? Neem dan eens contact op met ResultMakers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *