Resultmakers Sociale Media Verkieingen

Tweede Kamer verkiezingen tonen de kracht van sociale media

Nu de stof is gedaald en Edith Schippers volop bezig is een nieuw kabinet te formeren, is het tijd om het effect van de verschillende campagnes te evalueren. Eén ding is duidelijk: de 2017 Tweede Kamer verkiezingen tonen de kracht van sociale media.
Verkiezingen kennen altijd winnaars en verliezers. Wanneer men echter de cijfers gebruikt dan kan men die interpreteren zoals mendat zelf wil. De VVD verloor flink wat zetels maar bleef de grootste. Geert Wilders werd geacht de grootste te worden, maar werd ‘slechts’ tweede. Dat hij flink wat zetels won doet plotseling niet ter zake nu de VVD de kabinetsformatie mag voorzitten.

Toch verdient het resultaat van de PVV van Geert Wilders het om hier even bij stil te staan. Van alle grote partijen hadden zij het kleinste budget. Bovendien belemmerde de vrees voor zijn veiligheid dat Geert Wilders nauwelijks zelf campagne kon voeren. Zijn besluit om niet deel te nemen aan sommige televisie-debatten komt daar nog bij.

Geert Wilders en zijn PVV wisten vooral stemmen te krijgen dankzij hun uitgekiende sociale media strategie. Wilders weet als géén ander hoe hij Twitter en Facebook moet beheersen. Een quote hier of een uitspraak daar en vele likes en shares waren het gevolg. De PVV van Geert Wilders is nu de tweede grootste partij. Het is duidelijk; de uitslag van Tweede Kamer verkiezingen tonen de kracht van de sociale media.

Wilt u eens weten hoe u kunt profiteren? Vraag het aan ResultMakers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *