Resultmakers Nltwitter Meer Merkbekendheid

Twitter: succesvol communiceren met 140 tekens

Vroeger spraken we over Turbo-taal. Tegenwoordig heet het Twitter. Dankzij korte maar krachtige boodschappen sla je via Twitter je slag.
De kracht van Twitter schuilt in de eenvoud. Door maximaal 140 karakters ter beschikking te stellen worden mensen ‘gedwongen’ hun eerste gedachte te delen. Althans; zo lijkt het want een toenemend aantal bedrijven gebruikt Twitter om de wereld te overtuigen van hun organisatie of product. Bovenal gebruiken ze het om te weten wat er over hen wordt gezegd.

Waar Facebook gebruikers hun ‘vrienden’ moeten accepteren voordat men deze kan volgen, kunnen Twitter gebruikers simpelweg kiezen wie ze willen volgen. Zo krijgen ze automatisch alle berichten en updates. Ondernemers die de markt willen informeren over nieuwe ontwikkelingen kun nu met één bericht de hele wereld informeren.

Omgekeerd werkt het ook: een ondernemer die wil weten wat er speelt kan via een Twitter Search uitzoeken wat er wordt gezegd. Ondernemers kunnen daar nuttige feedback uit halen waarop ze op in kunnen spelen. Door een krachtige reactie via Twitter de wereld in te helpen kunnen ondernemers zo miljoenen (nieuwe) klanten bereiken.

Om Twitter op de juiste manier te gebruiken is een goede communicatie kennis noodzakelijk. U heeft tenslotte maar maximaal 140 karakters ter beschikking. Dit zal binnenkort wel veranderen. Leg het eens voor aan ResultMakers: zij hebben alle kennis over digitale communicatie in huis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *