Resultmakers Zoekwoorden Rotterdam Webdesign Reclameburea

Waarom u uw SEO zoekwoorden goed moet onderzoeken

De inhoud van uw site moet geschreven worden voor mensen en niet voor zoekmachines. Het kiezen van de juiste zoekwoorden vormt echter de basis van succesvolle SEO. Om de juiste zoekwoorden te selecteren, dient u rekening te houden met drie dingen.

Allereerst: de frequentie, of hoe vaak naar een woord wordt gezocht. Selecteer de zoekwoorden die regelmatig worden gebruikt bij een zoekopdracht. Houd daarbij wel rekening dat het lastig is eruit te laten springen met termen waar veel naar wordt gezocht.

Ten tweede: concurrentie. Kies de zoekwoorden met minder concurrentie. Slechts een klein aantal zoekwoorden heeft een zeer hoog zoekvolume, en een veel groter aantal woorden heeft een laag zoekvolume. In SEO-termen noemen we dit de ‘long tail’. Voor kleine bedrijven zijn de ‘long-tail-zoekwoorden’ vaak waar hun SEO-kansen liggen.

Tenslotte; relevantie. De zoekwoorden die u selecteert, moeten nauw aansluiten bij wat u werkelijk aanbiedt. Zorg dat uw zoekwoorden overeenkomen met wat mensen zoeken. Dankzij Google Search Console kunt u bekijken welke pagina’s worden getoond bij een zoekopdracht en waarop wordt geklikt.

Bij ResultMakers bekijken we Google Search Console vaker dan de pagina’s met het laatste nieuws. Laat u daarom door ons adviseren om zo maximaal te scoren met uw website.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *