Social Media Bereik

Wat verwachten klanten van commerciële Sociale Media berichten? (deel 1)

De Sociale Media stellen bedrijven in staat om rechtstreeks met hun potentiële klanten te communiceren. Dat is handig, maar deze communicatie is wel aan een aantal ‘regels’ verbonden.

Gebruikers van Sociale Media kunnen nu veel vaker, en op veel meer wijze worden benaderd. Het is dus lastig om goed met hen te communiceren. Commerciële boodschappen worden in zo’n geval al snel als Spam gezien.
Om een goed contact te onderhouden uw potentiële klant via de Sociale Media is het vooral belangrijk dat de klant uw communicatie of boodschap als ‘handig’ ziet. U zult uw communicatie dus moeten afstemmen op de tijd en locatie dat u kunt verwachten dat uw klant behoefte heeft aan uw communicatie.

Daarnaast is het belangrijk om de communicatie eenvoudig te houden. Houdt de boodschap kort maar krachtig. Zorg dat zinnen kort zijn en verwijs de potentiële klant door naar uw website. Dat stelt hen in staat om, op een moment dat het hen schikt, aanvullende informatie kunnen bekijken.

Communiceren via de Sociale Media is volledig anders dan de traditionele manier van communiceren die veel bedrijven er op na houden. Laat u adviseren door de jonge honden van ResultMakers over welke aanpak het beste voor u zal werken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *