Social Media Bereik

Wat verwachten klanten van commerciële Sociale Media berichten? (deel 2)

Nu het aantal Sociale Media platforms groter is dan ooit, verkiezen veel mensen deze vorm van communicatie over communiceren op een traditionele manier. Dat opent deuren voor bedrijven die graag direct met hun potentiële klanten willen communiceren. Maar om succesvol te zijn in die communicatie dienen ze wel een paar regels te respecteren.

In mijn vorige blog besprak ik de noodzaak om in Sociale Media communicatie ‘nuttige’ informatie te verschaffen en om de communicatie vooral simpel te houden. In deze blog ga ik nader in op de noodzaak om het contact ‘persoonlijk’ en ‘oprecht’ te houden.

Contact via Sociale Media is bijna net zo direct als contact via de telefoon of face-to-face. Dat maakt dat mensen verwachten op dezelfde manier te communiceren. Klanten gaan er van uit dat ze direct antwoord krijgen op vragen of problemen die zij zelf ervaren. Daarom verwachten ze ook een kant en klaar antwoord. Dat maakt een persoonlijke benadering dus belangrijk.
Omdat klanten ook mondig zijn en de techniek het toestaat om informatie te controleren of verder te verspreiden, is het ook essentieel om oprecht te blijven. Niets is vervelender dan in een persoonlijk contact te moeten ervaren dat het niet oprecht is. Klanten zullen dat direct afstraffen door hun woede daarover, breed, te delen.

Ervaar zelf de kracht van persoonlijk en oprecht contact en nodig ResultMakers uit om de regels voor Sociale Media communicatie persoonlijk te komen toelichten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *