trends 2020
Als ondernemer wil je weten wat consumenten inspireert, irriteert en drijft. Daarop kun je je communicatie met je klanten inrichten. Het zorgt ervoor dat klanten sneller voor jouw webshop of winkel kiezen en dat is natuurlijk heel belangrijk in deze tijd waarin de concurrentie moordend is. We hebben een aantal belangrijke punten voor je uitgezocht hoe je consumententrends in kunt zetten voor de groei van je bedrijf.
Contact maken

Bij een trend is het natuurlijk zeer belangrijk om contact te maken met je huidige en toekomstige klanten. Zorg ervoor dat je opvalt tussen al die andere bedrijven. Hierbij is contact dat persoonlijk aanvoelt zoals bijvoorbeeld door middel van direct mail zeer belangrijk. De klant moet het idee krijgen dat hij persoonlijk aangesproken wordt, hierdoor krijgt hij een betere band met je webshop of winkel en zal hij sneller overgaan tot aankopen. 

Een gevoel van saamhorigheid

Tegenwoordig zien we dat veel mensen last hebben van eenzaamheid. Omdat veel contacten op afstand verlopen en vooral via telefoon en internet, hebben mensen meer last van eenzaamheid. Probeer daarom een gevoel van saamhorigheid te creëren bij je communicatie met de klant. Geef je klant het gevoel dat ze erbij horen. Dit kan door bijvoorbeeld een community op te zetten via social media waarbij er niet alleen contact met jouw bedrijf is, maar ook met andere klanten met dezelfde interesses.

Inspelen op zintuigen

Bij het verkopen van producten en diensten is het belangrijk om te proberen om alle zintuigen van de klant in te spelen. Dit kan door goede content. Teksten waarbij de klant het gevoel krijgt dat hij het product in handen heeft, mooie product afbeeldingen en sfeerbeelden, en niet te vergeten filmpjes. 

Emoties mogen niet vergeten worden

Zoals we al eerder vertelde zijn veel mensen tegenwoordig eenzaam. Emoties zijn daarom heel belangrijk. Laat je gevoel doorspreken in je communicatie met je klanten. We zijn niet altijd vrolijk en dat mag best gezegd worden. Laat je emoties spreken en help je klanten met hun emoties.

Direct mail

Direct mail is een mooie manier om klanten persoonlijk te benaderen. Je mails vallen hierdoor op en je speelt in op de interesse van de klant. Tegenwoordig sturen zoveel bedrijven mails dat het belangrijk is om te zorgen dat jouw mails opvallen. Dit kan ook door de klant eens te verrassen met een sample. Ze kunnen een nieuw product uitproberen en zijn sneller geneigd om tot aanschaf over te gaan. Maar ook het triggeren van een klant door middel van een spel of puzzel is een goed idee om je klant geïnteresseerd te houden. 

Al deze tips en tricks gaan je zeker helpen om klanten beter aan je te binden. Wil je meer informatie over hoe ResultMakers je daarbij kan helpen? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Leave a comment