Meta descriptions

Als ondernemer weet je als geen ander het belang van een elevator pitch. Je moet met een paar zinnen een potentiële klant triggeren om zich eens verder te verdiepen in jouw aanbod. In slechts één of twee zinnen moet je jouw propositie duidelijk maken maar ook hoe deze volledig aansluit op de specifieke wensen van deze persoon. Een meta description is niets anders dan een elevator pitch alleen wordt deze weergegeven op de zoekresultatenpagina van de Google of een andere zoekmachine. In de praktijk komt het erop neer dat je 155 karakters hebt om je een website “te verkopen”. Resultmakers helpt je hier graag bij.

Resultmakers, om van een digitale passant een websitebezoeker te maken

Eisen aan een meta description

Een meta description wordt ook wel een page description (pagina omschrijving) genoemd. Het is een korte omschrijving van de inhoud van een betreffende webpagina die de internetbezoeker kan lezen op de zoekresultatenpagina.

Hoewel je slechts de beschikking hebt over 155 karakters, is een goede meta description één van de meest essentiele elementen van jouw website of webshop die van invloed zijn op het bezoekersaantal van jouw digitale platform. Een krachtige, veelzeggende meta description zet een bezoeker aan om juist op jouw website te klikken en niet een kijkje te nemen op de website die net boven- of onder jouw site op de zoekresultaten pagina staat weergegeven.

Een perfecte meta-description formuleren, is een puzzel van 155 karakters.

Als je zelf de juiste oplossing hiervan niet kan vinden, helpt Resultmakers je hier graag bij!

Het is deze eerste indruk die dus telt om meer bezoekersaantallen te genereren!

Er zijn een aantal eisen die van belang zijn bij het vormgeven van een meta-description. Een meta description moet actief zijn en de bezoekers verleiden om de betreffende pagina aan te klikken. Je moet dus onderscheidend zijn ten opzichte van de andere pagina’s die op de zoekresultatenpagina staan afgebeeld. Daarnaast schep je met de weergave van de pagina omschrijving een verwachtingspatroon waaraan je moet voldoen. De omschrijving moet dus aansluiten op hetgeen de bezoeker daadwerkelijk zal aantreffen op de bewuste pagina om te voorkomen dat deze persoon weer snel weg zal klikken. Het gebruik van de belangrijkste zoekterm

Is die van groot belang?

Jazeker, Google meet de tijd dat een bezoeker op een betreffende pagina verblijft.
Als dit wat langer is, wordt de website wat hoger op de lijst van zoekresultaten geplaatst.
Als dit wat lager is……..dan wordt je website minder goed vindbaar.
Resultmakers helpt je om deze laatste situatie te voorkomen!

Het verzorgen van meta descriptions als onderdeel van SEO zoekmachineoptimalisatie

De SEO experts van Resultmakers helpen je graag met het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website. Het verzorgen van de meta descriptions van jouw webpagina is hier een onderdeel van ondanks dat de meta description niet direct tot de SEO eisen behoort.

We zien het verzorgen van meta descriptions wél als onderdeel van SEO zoekmachine optimalisatie omdat het aantal bezoekers op je website en (zoals aangegeven) de tijdsduur van een bezoek op een website, wel onderdeel zijn van de optimalisatie van de organische vindbaarheid. Wij bieden een totaalpakket aan optimalisatie werkzaamheden omdat we snappen dat de vindbaarheid van je website of webshop essentieel is voor jouw bedrijf.

Neem gerust contact met ons op als je niet tevreden bent over de vindbaarheid van je website of als je van mening bent dat jouw meta descriptions voor verbetering vatbaar zijn. We maken graag kennis met je om af te stemmen hoe we jou kunnen helpen op dit gebied.

Resultmakers als alleen het beste resultaat telt voor jou als ondernemer!