Website Content

Waardevolle content is één van de belangrijkste onderdelen van een website of webshop. Content is een verzamelterm van voor de teksten, afbeeldingen en video’s die je in je digitale etalage plaatst. Dit is dus een uitstekende presentatie mogelijkheid om jouw unieke propositie te visualiseren aan je doelgroep. Zoals je zult begrijpen is het verzorgen van website content een continu proces waar je eigenlijk nooit klaar mee bent. De behoeften van je doelgroep verandert immers voortdurend en je concurrentie zit ook niet stil! Heb je géén tijd om je website content te verzorgen? Dan neemt Resultmakers deze taak graag voor je uit handen. Maak gerust gebruik van onze lange ervaring en uitstekende vakkennis op dit gebied.

Resultmakers als alleen het beste resultaat telt voor jou als ondernemer!

Het grote belang van waardevolle content

Veel ondernemers onderschatten het grote belang van waardevolle content en zetten dit op de verkeerde manier in. Zij plaatsen content met de ranking van de zoekmachine in hun achterhoofd. Dit is echter een verkeerde gedachtegang. Content plaats je immers voor je bezoeker. Je bezoeker is namelijk de persoon die de beslissing maakt om jouw producten of diensten af te nemen. Een zoekmachine als Google zal dit niet doen.

Vanzelfsprekend zal de zoekmachine wél een belangrijk rol spelen in de vindbaarheid van de website dus is het goed om bij het vormgeven van content wél rekening te houden met de eisen die een zoekmachine als Google hieraan stelt. Hierin spelen zoekwoorden en titels van afbeeldingen en/of video’s een belangrijke rol. Door middel van deze zoekwoorden en titels van afbeeldingen en/of video’s zal de zoekmachine de website linken aan de zoekvraag van de bezoeker.

Het plaatsen van waardevolle content kun je zien als een wisselwerking. Dit is eenvoudig uit te leggen. Een website die een grote toegevoegde waarde heeft (en misschien wel gezien wordt als autoriteit op een specifiek gebied) zal meer bezoekers trekken, die langer op de website zullen verblijven. Hierdoor krijgt Google een signaal dat de website “interessant” is en de website beter vindbaar maken voor een volgende bezoeker en dus hoger plaatsen. We zetten dit voor je op een rijtje:

Google zal een website hoger in de zoekresultaten plaatsen als:

  • De website voorzien is van waardevolle content dat een toegevoegde waarde heeft voor de gebruiker;
  • De gebruiker lang op de website blijft;
  • Er veel verschillende bezoekers de website bezoeken;
  • De website voorzien is van een mix van tekst, afbeeldingen en video’s;
  • Er diverse waardevolle links van andere websites naar jouw website gaan.

Hoe je waardevolle content echt waardevol kunt maken

Goede content is niet alleen waardevol maar ook relevant en gepersonaliseerd. Relevante content sluit aan op de behoeften van je consument en biedt een toegevoegde waarde voor deze persoon. Hiermee kun je de bovenstaande doelstellingen dus op een redelijk eenvoudige manier realiseren. Door het gebruik van een sterke titel en een goede omschrijving van je content, kun je niet alleen de interesse van je doelgroep wekken, maar creëer je ook een verwachtingspatroon. Op het moment dat je hieraan voldoet of de verwachtingen zelfs overtreft, verhoog je uiteraard je kans op conversie!

Het belang van gepersonaliseerde content zal duidelijk zijn. Je kunt de meest fantastische content plaatsen maar als dit niet aansluit op je aanbod, heb je er niets aan. Ook hier speelt het verwachtingspatroon van jouw websitebezoeker een rol.

Online_market_research

Even een aantal voorbeelden:

  • Een discounter zal een andere uitstraling hebben als een bedrijf dat luxe artikelen te koop aanbiedt.
  • Als je totaalprojecten uitvoert laat dan niet enkel producten zien maar laat uit de tekst en afbeeldingen blijken dat men ook bij je terecht kan voor de plaatsing, het onderhoud en het eventuele herstel.
  • Als je een technisch bedrijf hebt, maar geen individuele producten verkoopt, schep dan geen verkeerde verwachtingen door per product alle specificaties en per product een video te tonen.

Resultmakers voor het laten creëren van gepersonaliseerde content

Zoals je kunt opmaken uit de bovenstaande tekst, is het belangrijk om content te plaatsen aan de hand van een specifieke gedachtegang. Hierbij moet je nauwkeurig nagaan waar jouw doelgroep behoefte aan heeft en wat het verwachtingspatroon is bij het zoeken naar specifieke informatie. Daarnaast moet jouw gepersonaliseerde content een duidelijke vertaling zijn van jouw unique selling points. Tevens is het van belang dat je een perfecte invulling weet te geven aan de volledige customer journey (het beslissingstraject dat jouw doelgroep aflegt) om de maximale conversieratio te realiseren. Je weet dus wie er content moet zijn met je content.

Zoals je ziet is contentcreatie niet zomaar iets wat je even doet. Dit is een continu proces waar een overwogen gedachtegang achter moet zitten. Ben je hier niet bekend mee of heb je geen mogelijkheden om content marketingactiviteiten te verzorgen? Laat dit traject dan gerust over aan de mensen van Resultmakers.

Op basis van jouw wensen en doelstellingen zullen we een traject in kaart brengen waarop we jouw doelgroep zullen voorzien van waardevolle content. Uiteraard meten we de resultaten en maken we deze voor jou inzichtelijk. Informeer ons gerust vrijblijvend naar onze mogelijkheden. We maken graag een afspraak met je voor een gratis intakegesprek.

Resultmakers als je wilt dat je bezoekers content zijn over jouw content